فروش چسب رابرلاینینگ , فروش چسب لاستیک به فلز , فروش تسمه نقاله

شرکت زرین پوشش ایرانیان

شماره ثبت : ۶۱۱۷۶۱

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله چیست؟ این نام وسیله ای است که امکان حمل بار را بر روی زمین یا در ارتفاع می دهد و برای جابجایی و حمل محصولات در کارخانه ها استفاده می شود. برای جابجایی و حمل و نقل مداوم تجهیزات، مواد، بسته بندی یا هر نوع محصول استفاده می شود.

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله که به تسمه نقاله نیز معروف است برای صنعت گران بسیار مهم است. و یک وسیله مهم در سیستم نقل و انتقال برای جابجایی محصولات و هرنوع کالا یا موادی گه نیاز به جابه جایی داشته باشد. و همچنین باعث سهولت و صرفه جویی در زمان و کار می شود و همچنین ظرفیت تولید و سرعت حمل و نقل مواد را افزایش می دهد.

انواع مختلف نوار نقاله 
نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله شیبدار، نوار نقاله چرخشی، نوار نقاله گوه ای

عملکرد نوار نقاله چیست؟

در یک طرف نوار نقاله یک غلتک متحرک وجود دارد که با به کار افتادن موتور شروع به حرکت می کند، زمانی که تسمه در اطراف این غلتک حرکت می کند، غلتک حرکت می کند، در طرف دیگر یک غلتک متحرک وجود دارد که با حرکت میله می چرخد. باعث می شود تسمه برگشت در جهت مخالف ادامه یابد.

به عنوان مثال، نوار نقاله زنجیری برای حمل پالت، مواد فله و کالاهای کشاورزی استفاده می شود، در حالی که نوار نقاله زنجیره ای برای حمل مواد غذایی و محصولات خشک استفاده می شود.

کاربرد تسمه یا نوار نقاله در صنعت

نوار نقاله در کارخانه ای استفاده می شود که محصول در معرض حرارت قرار گرفته تا خشک شود یا قطعات و مواد شسته شود و حتی ممکن است ابزارها یا قطعات یا هر فرآیندی که انتقال نقطه به نقطه انجام گیرد، همه این مراحل توسط نوار نقاله انجام می شود.

به طور کلی استفاده از نوار نقاله در معادن سیمان، سنگ، زغال سنگ باعث افزایش قابل توجه راندمان تولید و سرعت حمل و نقل می شود. این تسمه نقاله دو غلتک شروع و انتهایی را به حرکت در می آورد. سایر کاربردهای سیستم نوار نقاله ها در پله برقی ها، فرودگاه ها، مغازه ها و خطوط مونتاژ در کارخانه ها استفاده می شود.

دلایل استفاده از نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله ها یکی از انعطاف پذیرترین انواع تجهیزات صنعتی هستند می توانند کارایی، بهره وری و ایمنی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

دسته های اصلی نوار نقاله چیست؟

دو دسته صنعتی اصلی تسمه نقاله وجود دارد. بسته به اینکه سیستم حمل و نقل شما چه کاری انجام می دهد، تصمیم می گیرید که برای حمل کالا به کدام نوع نوار نقاله نیاز دارید.

این نوع برای جابجایی مواد، محصولات و تجهیزات در فواصل کوتاه در داخل یک ساختمان یا بین ساختمان ها استفاده می شود. از این تسمه ها برای جابجایی وسایل سبک و حجیم مانند جعبه ها در داخل کارخانه استفاده می شود.

در اینجا، سیستم حمل و نقل باید مقادیر زیادی از مواد خام، مواد سنگین، مواد خشک یا فلزات را حمل کند. نمونه هایی از مواد فله شامل مواد معدنی، سنگ معدن، زغال سنگ، ماسه، سنگ و مواد شیمیایی، غلات، آرد و شکر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *